Entuzjaści detali przeglądają posty przedstawiające kompletny detal samochodu i zawsze są pod wrażeniem zdjęć przed i po, pokazujących drobne umiejętności polerowania i stosowane produkty. Jako profesjonalni detaliści staramy się, aby były one tak pouczające i edukacyjne, jak tylko potrafimy, a czasami mamy nawet szczęście, dodając odrobinę humoru, aby zatrzymać uwagę czytelników.

Niejednokrotnie jednak posty te mogą pominąć niektóre z najważniejszych kroków w procesie... odpowiednie przygotowanie pojazdu i lakieru, aby przygotować go do kluczowego polerowania. Jeśli nie uda nam się właściwie przygotować, możemy nie uzyskać najlepszych rezultatów, a co gorsza, ryzykujemy uszkodzenie pojazdu. To jest to, co nazywasz gotowym - ogień - celuj!

Ponieważ chcę mieć pewność, że zarówno entuzjaści, jak i detale nie wystrzeliwują zanim wycelują, postanowiłem sporządzić zarys przygotowania pojazdu, aby zapewnić jak najlepsze wykorzystanie sesji polerowania i osiągnięcie jak najlepszych rezultatów.

Zdaję sobie sprawę, że etap przygotowania nie jest częścią zabawy, ale nie martw się... przejdziemy do polerowania.

Mycie i dekontaminacja

Najpierw jest etap zmywania. Wiem, że to jest oczywiste, ale trzymaj się mnie tutaj, bo postaram się odkryć kilka krytycznych informacji, dlaczego to wszystko jest ważne.

Pomimo tego, że przygotowujemy się do wypolerowania, nadal chcemy stosować te same bezpieczne techniki, które stosujemy podczas normalnego prania konserwacyjnego. Nie ma powodu, aby niewłaściwe techniki prania powodowały dalsze szkody tylko dlatego, że przygotowujemy się do polerowania. Spędzimy wystarczająco dużo czasu z buforem w rękach... nie ma potrzeby tworzyć więcej.

Przed rozpoczęciem prania, usuń tablice rejestracyjne i uchwyty, gdy tylko to możliwe. Po pierwsze są to kryjówki na ziarniste zabrudzenia, a po drugie przeszkadzają podczas polerowania. Zdjęcie i ponowne zainstalowanie tablic rejestracyjnych zajmuje tylko kilka chwil, ale jeśli tego nie zrobisz, możesz poświęcić o wiele więcej czasu na przyklejanie i polerowanie wokół nich.

Upewnij się, że dokładnie oczyściłeś pojazd, aby usunąć wszelkie zabrudzenia, śmieci, robaki, liście itp. Wszystko to przeszkadza w polerowaniu, a jeśli na powierzchni pozostaną jakieś zanieczyszczenia lub brud, może się on zaplątać w pad podczas polerowania i możesz zaryzykować zrobienie więcej szkód niż pożytku.

Musimy nie tylko usunąć wszystkie potencjalnie ścierne zabrudzenia i zanieczyszczenia z samochodu, ale musimy również upewnić się, że powierzchnia jest wolna od wszelkich poprzednich wosków, uszczelniaczy, smarów, smoły, itp. Wiem, że przykłady smaru i smoły są oczywiste, ale czy wiesz, dlaczego ważne jest, aby usunąć wosk i uszczelniacze przed polerowaniem? To dlatego, że niektóre z tych produktów mogą mieć wpływ na polerowanie i podkładkę. Wystarczy pomyśleć o tym jako o barierze, która leży między farbą, którą chcesz wypolerować, a samym środkiem polerskim. Istnieje kilka produktów (w szczególności silikony), które sprawiają, że proces polerowania jest niezwykle trudny, jeśli nie niemożliwy.

Istnieje kilka narzędzi, produktów i procesów, które pomogą Ci w dążeniu do całkowitego uwolnienia uszczelniaczy i wosków z farby. Do mycia roztworu, polecam jeden z wielu, które oferują proporcje mieszania specyficznie do tego celu. Po namoczeniu samochodu i pozwolić mu zamieszkać, zrobić swój normalny proces mycia z wiaderka również wypełnione silniejszym stosunku, i użyć rękawicy do mycia kożucha.

Skąd więc wiesz, czy pojazd ma jeszcze dobrą warstwę wosku i/lub uszczelniacza? Najłatwiejszym sposobem stwierdzenia tego jest spryskanie powierzchni wężem i sprawdzenie, czy nie ma koralików wodnych. Im ciaśniejsze koraliki, tym lepsza jest ochrona (w większości przypadków). Jeśli nie ma żadnych peelingów, to wstydź się, że nie trzymasz dobrej warstwy ochronnej na swoim samochodzie.

Jeśli spojrzysz na swój samochód, zauważysz jak woda ładnie bije, wskazując na warstwę wosku lub uszczelniacza na powierzchni, która musi zejść.

Innym dobrym produktem do tego zastosowania jest jakiś APC. Sposób, w jaki używam go do rozbierania wosku, to umieścić go w butelce z aerozolem z pełną siłą, i wstępnie namoczyć obszar, który przygotowuję do mycia. Jeśli chodzi o czas przebywania w mieszkaniu, to zazwyczaj najpierw spryskuję wszystkie powierzchnie poziome, a następnie myję te powierzchnie, a następnie spryskuję jedną stroną samochodu, a następnie myję go i tak dalej, aż skończę z całym samochodem.

Ostrożnie: Zachowaj ostrożność przy nakładaniu dowolnego APC na powierzchnie lakierowane lub elementy wykończenia zewnętrznego (guma, plastik, metal). Pomimo tego, że wiele produktów takich jak TAW jest bardzo bezpiecznych, nadal istnieją zmienne, które mogą powodować nieodwracalne zabrudzenia. Bądź szczególnie ostrożny przy starszych pojazdach. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami producenta. W razie wątpliwości, po prostu przejdź od silnego prania do glinowania, aby być bezpiecznym.

Spryskałem mały fragment, pozwoliłem mu usiąść na kilka chwil, a następnie zmyłem ten obszar. Po wypłukaniu widać, że w miejscach, które nie zostały umyte, woda nadal bije, ale miejsce, które spryskałem i umyłem jest całkowicie wolne od wosku (nie bije).

Glinka

Teraz, gdy mamy samochód piskliwy czysty i wolny od wosków i uszczelniaczy, czas przejść do kolejnego etapu dekontaminacji lakieru, jakim jest glinianie. To są wszystkie rzeczy, które przywierają do lakieru, ale nie odpadną podczas normalnego procesu mycia. Podczas mycia pojazdu, zazwyczaj ręce przechodzą przez lakier w różnych miejscach, aby sprawdzić, czy jest on ziarnisty. Daje mi to dobrą wskazówkę, jak dużo gliny będzie potrzebne.

Proces glinowania jest bardzo ważny i musi być przeprowadzony z dużą ostrożnością. Jeśli twoja glina wpadnie w pułapkę zanieczyszczeń ściernych, a ty nie będziesz regularnie ugniatał gliny, aby odsłonić świeżą powierzchnię, to potencjalnie możesz ją dość mocno porysować. Jeśli jednak będziesz postępował zgodnie z moim poradnikiem, powinieneś być dobry.

Użyj świeżego pręta z gliny (cienka glina to wszystko, co jest potrzebne przez większość czasu), aby zapewnić czystą powierzchnię, całkowicie wolną od potencjalnie ściernych zanieczyszczeń przed polerowaniem.

Jeśli wykończenie samochodu wymagało sporo gliny, lub jeśli użyłeś szybkiego detalu jako smaru gliniastego, który pozostawił "gładką" powierzchnię, to zalecałbym jeszcze raz umyć samochód, aby usunąć pozostałości. Przynajmniej wytrzeć każdy panel alkoholem izopropylowym.

Taśma

OK, teraz jesteśmy gotowi do polerowania, prawda? Właściwie nie, nie jesteśmy. Przygotowaliśmy powierzchnię poprzez dokładne oczyszczenie jej i wygładzenie; teraz musimy ją okleić taśmą, aby chronić delikatne materiały i krawędzie, które mogą ulec uszkodzeniu, jeśli wejdą w kontakt z buforem (zwłaszcza jeśli używamy wirnika).

Kiedy patrzymy na miejsca do zaklejania, chcemy zabezpieczyć ostre przedmioty, które mogą się zaczepić o podkładkę odbojową (emblematy), gumę, która może ulec uszkodzeniu lub zabrudzeniu (uszczelki okienne), miejsca, w których spotykają się nierówne panele/szwy karoserii, lub po prostu przedmioty, które wystają i mogą łatwo dostać się pod zderzak (klamki drzwiowe, pod boki lusterek, itp.).

Stukanie to naprawdę zdrowy rozsądek. Jeśli uważasz, że istnieje nawet niewielkie prawdopodobieństwo, że jakaś część samochodu może zostać łatwo uszkodzona lub poplamiona, to odklej ją.

Cóż, przeszliśmy przez wiele informacji, więc zróbmy szybki przegląd tego, co musimy zrobić, aby przygotować samochód do polerowania:

  • Dokładnie umyć samochód przy użyciu silnego stosunku roztworu myjącego, który pomoże usunąć wszystkie poprzednie woski i/lub uszczelniacze. Czyste, wolne od wosków i uszczelniaczy wykończenie jest niezbędne, aby w pełni wykorzystać naszą sesję polerską.
  • Powierzchnię samochodu należy pokryć gliną, aby usunąć wszelkie osadzone zanieczyszczenia, które nie odpadają podczas normalnego mycia.
  • Przyklej wszystkie gumowe elementy wykończeniowe, nierówne szwy, wystające części (klamki drzwiowe), emblematy i wszelkie inne części samochodu, które mogłyby zostać zabrudzone przez polerowanie lub uszkodzone przez zderzak.

Preparaty APC do polerki znajdziesz na stronie https://sklep.motogo.pl/apc-uniwersalne-c6

0 Komentarze